Nokia 3110 Classic zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 3110 Classic zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Pip1976 24-12-2010
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Na 2 jaar de 3110 met veel plezier gebruikt te hebben, is hij helaas sinds een week kapot gegaan.
De aan/uit knop is kapot en nu gaat de telefoon niet meer aan. Ik vond het altijd een fijn toestel, omdat:
- fijne toetsen;
- perfect geluid;
- goede camera/videospeler
- ligt goed in de hand
- kan een geheugenkaart in
- goede prijs.

Nu moest ik dus op zoek naar een andere telefoon. Ik wilde een vergelijkbaar toestel en heb deze gevonden. Ik heb gisteren de Nokia 2700 gekocht. Deze lijkt veel op de 3110, maar heeft een betere camera (2.0) en de aan/uitknop is niet meer bovenop aanwezig. Hopelijk gaat deze nu weer jaren mee!

nijbosm 06-07-2010
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Ik ben het niet met Vuvobo (?) eens. Ik heb dit toestel nu anderhalf jaar in bezit, en kan stellen, dat dit een prima apparaat is. Ik heb inmiddels wel een andere besteld, omdat ik aan wat nieuws toe ben. Het is een goede mobiel, en wil hem iedereen aanraden!

Fuvobo 18-06-2010

Beste mensen,
Deze nokia is slecht toestel zeker niet kopen
aanzetknopje is kapot.
Net als de garantie afgelopen is. ( twee jaar in bezit)
Hij kan niet meer gemaakt worden.

Kazper 22-02-2010
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Ik ben totaal niet tevreden over deze mobiel.
Hij heeft eerst thuis liggen wegrotten, niet gebruikt, toen ging mijn HTC kapot maar was mijn abo nog niet afgelopen dus moest ik overschakelen naar deze. Ik gebruik m nu 4 maanden en hij is nu al versleten, de toetsen lopen vast, hij valt steeds uit (mijn record voor 1 dag is 23 keer uitvallen!) en hij loopt vaak vast, zeker als je m net heb aangezet. Dit kan niet echt komen doordat hij gevallen is ofzo want dat is hij niet.

ps. gebruik m dan ook wel heel veel, stuur gemiddel 1500 smsjes per maand maar bel niet vaak.

Esther_89 09-01-2010
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Deze telefoon vond ik erg goed. Er staan nu al meer dan 1400 smsjes in opgeslagen. Heb hem erg vaak laten vallen, en dan vaak ook echt op harde vloeren. En tot nu toe (na 1,5 jaar) heeft de telefoon het erg goed gedaan. Helaas nu niet meer. Komt echt door het vake laten vallen denk ik (zeker wel een paar keer per week).Maar over het algemeen zeer shockbestendig :P
Camera is ook redelijk goed. Eigenlijk zit er alles op wat een telefoon echt nodig heeft. Alleen bij de T9-functie kan hij niet alle woorden onthouden, en dat is soms wel irritant.

NDShomebrew 06-01-2010
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Ik vind het een goed toestel. Niks op aan te merken.

Alleen de aan-uit knop begint nu na 2 jaar niet zo goed meer te doen. Moet hem heel onmogelijk indrukken via een puntig voorwerp. Maar ja. Hij heeft ook veel meegemaakt. hij is van de trap gevallen en veel meer. Dus hij doet het nog goed.

oja. het beeldscherm (het laagje over het beeldscherm dus) beschadigd wel vrij snel. (ik heb er een barst in om dat ie op een puntig voorwerp viel)

Brutus82 12-11-2009
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Op zich een prima toestel, ik heb het nu bijna een jaar.
Helaas duikt de laatste tijd een terugkomend probleem op, waar ze bij de reparatieshop ook geen raad mee weten:
de luidspreker gaat stuk.
De derde zit nu al gemonteerd, en ook deze is niet je-van-het.

mirandarommers 18-10-2009
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Prima toestel, Lekker makkelijk, makkelijk met sms-en, duidelijk, degelijk. Had een LG renoir, deze kan ik alleen aanraden vanwege zijn 8 megapixel camera, maar ik ergerde me dood aan het touch screen. Deze heb ik al eerder gehad en wilde hem meteen terug. Een gebruiker hiervoor vond het vervelend dat de laatst gebelde beller steeds terug gebeld wordt, dit is echter makkelijk te voorkomen door hem gewoon handmatig op de toetsblokkering te zetten!
Vind alleen de handsfree functie minder, het geluid is slecht.

zundap 31-07-2009

---------- update review 31-07-2009 ----------
Even een update van mijn review.
Na wat langer gebruik kan ik zeggen dat de geluidskwaliteit toch geen 10 verdient. En wat mij begint te storen is dat de gsm in je broekzak nogal eens het laatste nummer van de oproeplijst (onder het groene hoorntje) per ongeluk belt! Ik heb dit min of meer opgelost door de gsm al na 5sec op toetsenblokkering te laten springen nog voordat je hem in je zak stopt...
Voor de rest blijft het gewoon een fijn toestel.

---------- oude review 15-01-2009 ----------
Fantastisch ding. Eindelijk een telefoon die voldoet aan mijn simpele eisen...

Joost_76 24-03-2009
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Ik was in het begin tevreden over mijn telefoon. De telefoon is gekocht vanwege de tri-band (ik ging op reis naar de USA) en de mediaplayer die ik zou gaan gebruiken bij het forensen. Alles ging prima nadat ik een hoofdtelefoon met 2 oordopjes en een 2 GB geheugenkaart had aangeschaft. Een paar weken geleden heb ik echter mijn geheugenkaart leeg gehaald en nieuwe MP3s erop gezet. Sindsdien is de mediabibliotheek extreem traag geworden en functioneert de aan-uit knop niet meer. Binnenkort maar langs bij de winkel om dit op te laten lossen, tot die tijd houd ik de telefoon maar opgeladen want als die uit is kan ik hem nooit meer aankrijgen!

Patrick67 17-03-2009
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Grappig is dat mijn eerste GSM ooit de 3110 was. Dus ik kreeg al meteen prettige gevoelens toen ik een aanbod kreeg om deze GSM aan te schaffen. Hiervoor had ik een clamshell van Motorola (V3I) met alles erop en eraan. Maar ik hoef alleen met de telefoon te bellen, dus ga ik liever voor eenvoud. Zo kwam ik toch bij dit toestel uit. Maar na de aanschaf - was hij inderdaad heel eenvoudig, maar van de andere kant ook veel en veel completer. Het meest positief verrast was ik over de aan te passen geluidsinstellingen. Ik heb nog nooit eerder zo'n goed geluid gehad uit mijn BLOOTOOTH-carkit. Uitwisseling van bestanden met de pc - is vooral met BLUETOOTH ook erg eenvoudig. Meteen bij ontvangst heb ik een firmware-update gedaan, om er zeker van te zijn dat ik weer helemaal bij ben. Als je de instructies op het scherm volgt is dit ook een fluitje van een cent. Nog een groot voordeel vind ik de spaarstand van het beeldscherm, waardoor de accu ECHT superlang meegaat; daar kunnen ze bij Motorola nog wat van leren. Daarnaast zit er toch gewoon een foto- videocamera op en een radio - die alleen naar behoren werken. Vooral het geluid van de radio is verbazingwekkend voor zo'n goedkope telefoon. Echt aan te bevelen. Superapparaat - lekkere grote toetsen - energiezuinig - prima geluidskwaliteit en ligt lekker in de hand.

elroy1972 22-02-2009
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Prima toestel. was op zoek naar een eenvoudige toestel, zonder al teveel poespas en een goede accu. De huidige gsm moest ik om de dag opladen. Bevalt erg goed, accu eens per week opladen/ alle belangrijke opties onder een sneltoets (camera / wekker / profiel e.d.). Degelijk toestel. Geen op- of aanmerkingen!

HT 16-01-2009
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Mooie telefoon, maar helaas zwak gebouwd. Na 2 maanden is het display gescheurd en heb ik geen beeld meer. De Nokia helpdesk stuurt je naar care points, maar daar hebben ze de opdracht dat alle scherm schade wordt toegedragen aan gebruikers schade. Ik heb er niets bijzonders mee gedaan, het toestel is ook niet gevallen. Schijnt veel voor te komen volgens de reparateur. Reparatie is duurder dan een nieuw toestel...
Iemand suggesties voor een toestel dat wel robuust is?

Toos23 25-12-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Super mobiel. Ongeveer 2 week in bezit.

Het is een lekker simpel ding met toch alles erop en eraan. Camera, muziekspeler, mediaspeler en alles nog eens zeer degelijk en snel ook. Lekker grote toetsen wat wat makkelijk wertk en sms't.

Het is een beetje een improvement op de oude nokia's met toch veel mogelijkheden, maar niet zoveel dat je het overzicht verliest en neit meer weet of je het ding nou kocht om mee te sms'en en bellen of voor de poespas

Batterijduur is ook super, zolang je niet al te veel met de camera etc speelt. Micro SD is aan te bevelen als men muziek er op wilt zetten of meer als 10 goede foto's wilt maken ofzo.

Enige nadeel dat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat men niet ziet wanneer je een sms'je ontvangen hebt. Daarvoor moet je helemaal naar opties details bericht enz.

Maties

Paul_V_45 25-12-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

ik heb sinds enige maanden een 3110C. Toestel beviel prima totdat laatst het geluidnivo van de oproepbeltoon (plotseling?) minder werd. Geluidsnivo staat echter op maximaal, ik kan verder niets vinden. Heb al gekeken naar vervuiling oid van het luidsprekertje, kan daar niets ontdekken.
Ik mis nu regelmatig gesprekken vanwege het niet of te laat opmerken van de beltoon. (PS, mijn gehoor is verder nog prima) Andere beltonen geprobeerd, geen effect. Ik lijk de enige te zijn met deze klacht op deze site? Misschien toch nog ergens een instelling te veranderen, anders maar gewoon terug naar de winkel waar ie vandaan komt. Heeft iemand nog een nuttige tip?

nokiaatje 17-12-2008

beetje middelmatig toestel.

geluidskwaliteit is niet super, uiterlijk komt een beetje low budget over..en is een behoorlijk dik exemplaar.
vloelt wel behoorlijk degelijk aan.
sms vergt gewenning, de toetsen gaan vrij zwaar.

de batterij duur is super, hier zit de bl5c batterij nog in.
bekend van o.a de 6230.

rjetrip 20-11-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Nokia 3110c is een leuk toestel met vele mogelijkheden.

wat tegenvalt is dat je vaak met bellen niet te horen bent voor degene waar je mee belt.

Helaas klagen vele collega's over de slechte kwaliteit van het bellen.

M. Tijdink 17-11-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Bewust deze 3110 classic aangeschaft omdat ik van mijn werk al de bijna identieke 3109 classic had en daarover zeer te spreken ben. Vanwege het geringe prijsverschil, de ingebouwde camera en de kleurenkeuze (de 3109 is er alleen in antraciet) heb ik voor de 3110 classic orange gekozen. Voor de rest is deze, op een paar details na, technisch gelijk aan de 3109. Buitengewoon degelijk en gebruiksvriendelijk. Voelt gewoon erg goed aan. De afwerking ligt op een hoog niveau. Het ultieme toestel zonder overbodige poespas. Uitermate geschikt voor de zakelijke gebruiker.

lucky1985 01-11-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Ik heb vorig jaar bij mijn abbonnement een nokia 3110 classic gekregen. hierover was ik zeer te spreken, een geweldige telefoon. ik kon er alles mee en was ook makkelijk in gebruik.
na 7 maanden echter was plots mijn display gebarsten terwijl ik mijn telefoon gewoon in mijn broekzak had zitten. omdat ik dacht dat ik iets had gedaan waardoor hij gebrasten was heb ik mij een nieuwe 3110 classic gekocht omdat ik het zo'n fijne en gemakkelijke telefoon vond.
echter nadat ik deze telefoon 7 dagen gebruikt had kwam ik weer tot de ondekking dat het display gebarsten was. een collega van mij heeft dezelfde telefoon en had het zelfde probleem na 14 dagen.

de telefoon is prima maar het display is waardeloos!!!!

scheurtje 22-08-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Simpel middelmatig toestel, ziet er goed uit. Gekocht als opvolger
van mijn 3 jaar oude 6100. Dat toestel heeft me nooit in de steek gelaten. Accu had het echter gehad en ik wilde er nu een met camera. Op dag 4 was 's ochtends mijn display voor de helft zwart en zag ik een barstje in het scherm.Nauwelijks gebruikt en uiterlijk dus hagelnieuw. Nokia gemaild en ik kon naar een servicepoint. Daar constateerden ze 'drukschade' en dus geen garantie.Nu is mijn 6100 een keer of 12 gevallen, weer in elkar gezet en 3 jaar intensief gebruikt, dus dan mag je zoiets een keer verwachten. Maar na nog geen 4 dagen !!! Dus kwaliteit holt achteruit of ik heb een maandagochtendexemplaar en dan verwacht je van Nokia dus clementie. Niets van dat alles.
Vandaar een 1 voor degelijkheid. Nokia heeft afgedaan als het om service gaat.

Flowers 12-08-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Het is natuurlijk altijd afhankelijk welke eisen je stelt, maar de Nokia 3110 Classic is voor mij boven verwachting een geweldig mobieltje.
Ik heb hem simlockvrij gekocht en als extra een geheugenkaartje van 1 GB voor o.a mp3 er bij genomen.

Foto,s maken en deze en andere bestanden via bluetooth overzetten gaat goed en snel.
Ik heb hem nu een paar weken, maar ik heb er nog geen moment spijt van.

jos van erp 19-07-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

ik heb deze mobiel nu goed en wel een jaar en was er heel tevreden mee. ik gebruikte hem veel als mp3 speler en het dat ging altijd goed. de geluidskwaliteit is altijd goed, zowel bij de media speler als bij bellen/gebeld worden. ook op speaker is de geluidskwaliteit redelijk, al moet je er niet heel veel van verwachten.

de mogelijkheden die het mobieltje bieden was voor mij een van de dingen die me overhaalde hem te kopen. de mobiel heeft heel veel handige functies en alles werkt prima. soms is de media speler wel heel sloom met het inladen van playlists, maar dat is op te lossen door er nieuwe software op te zetten. ook zit er een camera in. hier moet je niet teveel van verwachten. hij maakt goede foto's overdag in het licht en het mag niet teveel bewegen. wanneer het een beetje begint te schemeren gaat de kwaliteit van de foto's al snel achteruit. verder heb ik van de overige mogelijkheden van het toestel alleen de kallender/agenda veel gebruikt en dat werkt allemaal prima.

het gebruikersgemak is, wanneer je weet hoe alles werkt goed te doen. dan moet je er wel eerst even achterkomen en de handleiding is niet in alles even duidelijk. maar zoals gezegt, wanneer je eenmaal weet hoe het werkt is het allemaal goed te vinden.

voor de vormgeving geeft ik een iets lager cijfer, dit komt eigenlijk alleen, omdat het model niets speciaals doet dat er echt uit springt. de telefoon ziet er uit als.... een telefoon. dit is ook gewoon een kwestie van smaak. ik vond hem zeker niet lelijk en heb me nooit gestoord aan het design van de mobiel.

de degelijkheid heb ik het laagste cijfer gegeven. ten eerste, omdat de medai speler er erg lang over doet om de media biblotheek bij te werken en dit moet elke keer gedaan worden waneer de mobiel opnieuw opstart. ook het inladen van playlist in de media player kan heel lang duren, maar dit was bij mij opgelost toen er de nieuwste software opgezet werd. ten tweede geef ik een lager cijfer, mijn scherm het na net geen jaar het al begaf. en dit terwijl ik er altijd zuinig op ben geweest, hij is dan ook niet gevallen ofzo, maar het scherm deed het van de een op de andere keer niet meer. hier baalde ik dan ook enorm van.

ik kan deze mobiel zeker aan bevelen aan mensen die niet zo heel veel geven over een goede media speler en gewoon een mobiel wilen die verder doet wat hij moet doen.

Carla7 28-06-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Ik heb de telefoon nu een maandje. Hij bevalt goed. Alleen de knoppen gaan een beetje zwaar. Lastig met smsen.
Voor de rest een basic telefoon, degelijk, mooi van vorm, goed geluid. Ik heb een andere achtergrond van internet gehaald, want de zwart en wit achtergronden zijn behoorlijk saai. Verder een foto van mijn computer op de telefoon gezet en die als achtergrond gebruikt. Daardoor is het geheugen al wel vol. Oftewel, ik moet nog een geheugenkaartje halen.
Goede keuze als je gewoon wil bellen en smsen.

alex-2574 19-06-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Ik heb dit toestel besteld via internet zonder het zelf (op plaatjes na) gezien te hebben. Ik vind het toestel mooier dan ik had verwacht, maar het display blijft natuurlijk qua aantal pixels erg matig. Ook de camera is niet al te best, maar daarvoor heb ik de telefoon ook niet gekocht. De menus zijn duidelijk, helder en zoals simpelweg hoort bij Nokia. Bluetooth werkt icm. pioneer navigatie perfect. Oftewel een simpel design met weinig poespas wat gewoon werkt zoals het hoort te werken.

xw6efgyd 02-06-2008
Geschreven voor: Nokia 3110 Classic zwart

Beste gsm die ik al gehad heb.
Goede ontvangst, grote toetsen, duidelijk scherm, luide beltoon.
fototoestel bevredigend, maar niet noodzakelijk voor mij.